Test: Hozzuk mozgásba önmagunk!

Sok felől hallani, hogy a mozgás és a sport nagyon fontos az egészségünk szempontjából. Érezzük is, hogy az a pár kiló ünnepek után nem tetszik annyira a tükörben, hogy a baba érkezése után nem mentek el a hónapok alatt feljött kilók, nehezebben megyünk fel a lépcsőn, kapkodjuk a levegőt, színtelenek, fehérek vagyunk, hisz napot és levegőt csak az irodán belülről kaptunk egész évben. Minden évben megfogadjuk, hogy majd mostantól bekerül az életünkbe a sport, és nem csak a tévé képernyőjén keresztül.

Mégis mindig találunk valami indokot, amivel holnapra halasztjuk, amiből aztán akár hónapok, évek is lehetnek. Fáradtak vagyunk, nincs időnk, szalad a lakás, hazaért a párunk, kényelmetlenül éreznénk magunkat kezdőként a sok profi és csinos ember között, a költségvetésbe még a kuponos bérlet se fér bele, egyedül hamar feladjuk….

A mozgás nem csak a sportot foglalja magába. Az egész élet egy folyamat, egy folyamatos mozgás, változás. Mikor úgy érezzük, hogy megrekedtünk, nem haladnak a dolgaink, nem éljük az életünk, az is egy megállás, stagnálás,  egy “mozgásszegény életmód” eredménye. Félelmeink vannak, aggódunk a jövő miatt, letepernek a napi stresszes helyzetek, és a mókuskerék forgásában megszűnik a valódi önmagunk felé irányulás, önmagunk észrevétele elsiklik a napok forgatagában.

összedolgozás

Nem mondom, hogy ezen a sport segít, de

egy külső lökést adhat, az endorfinbonbonok által, amit nem csak a csoki, hanem a szobabicikli is adhat, elindul egy pozitív, örömérzés bennünk, ami átlendít sok gondon. A sport által megtanulunk önmagunk rezgéseire figyelni, a testünk jelzéseire figyeléssel testtudatosabbakká válunk, és megérezzük, hogy mikor mire van szüksége a szervezetünknek. A tudatunk számára nap mint nap eljuttatjuk azt az információt, hogy mozgásban vagyunk, megyünk, haladunk, és ezt elménk megvalósítja az életünk többi területén is. Közben szociális életet élhetünk, megélhetjük a nőiességünk, pl.: hastánc segítségével. Az érzelmi feszültségeink oldódhatnak.

Az edzés fontos része a bemelegítés, mely felkészíti a berozsdásodott tagjainkat fokozatosan a várható gyakorlatokra. A nyújtás pedig lelazít bennünket, a befeszült, megrövidült izmok újra felvehetik az alap pozíciójukat. Rugalmasabbak leszünk általa mind testben, mind a felénk jövő feladatok tekintetében is.

Számos alternatíva akad a napi tevékenységeink közben is a mozgásra. Ráépíthetünk közös programokat a barátokkal, a családdal.

  • Én például az egyik barátnőmmel minden héten csütörtökön teszünk egy nagy sétát a Kopaszi gáthoz és vissza haza, közben beszélgetünk, csevegünk, jól érezzük magunkat. Így levegőn is vagyunk, mozgunk és találkozunk is.
  • Van olyan nap, mikor becsukom a szobaajtót bekapcsolok valami zenét, s örömtáncolok egy fél órát, órát elfáradásig, amivel a napi feszültség is távozni tud belőlem, jól érzem magam. Nem néz senki, nem számít, hogy milyen sután csinálom. Van pár videóm is régebbről, amit használni tudok.
  • A tévével szemben nálunk két gép is áll, egy elipszis tréner és egy spinning kerékpár, így arra sem tudom fogni, hogy nem mozgok, hogy a párom lefoglalja a masinát.
  • Az ötödiken lakunk, így igyekszem minél többet használni a lépcsőt, azt is bevéve a mozgásprogramba.
  • Bevásárláskor a szatyrokban az egyensúlyra törekszem, így a súlyemelés is szerepet kap a folyamatban.
  • Van, aki fogmosás, főzés közben végez tornagyakorlatokat, vádlierősítés vagy nyújtás formájában.
  • Más leszáll a villamosról és pár megállót gyalog tesz meg.
  • Az irodában a széken ülve, vagy a mellett is végezhetők gyakorlatok, mikor elgémberedtünk vagy elfáradtunk, frissítőileg hathat ránk pár guggolás.

 

Amennyiben érdekel titeket, közösen tovább írhatjuk a listát, mindenki leírhatja a saját módszerét. Én is gyűjtök még ehhez, és részletesebben is leírok olyan gyakorlatokat, amiket otthon is elvégezhetünk.

Forrás: Rácz Nóri